Το πρώτο που πρέπει να αναφερθεί για την Μαρία την Μαγδαληνή είναι το ότι: για την ορθόδοξη εκκλησία ήταν σε όλη την ζωή της παρθένα και ότι ήταν ένα απόλυτα σεβαστό πρόσωπο. Θεωρείται από την εκκλησία μας ισαπόστολος και εορτάζεται στις 22 Ιουλίου και συνεορτάζει μαζί με τις άλλες Άγιες Μυροφόρες Γυναίκες, την τρίτη Κυριακή μετά το Πάσχα (την Κυριακή των Μυροφόρων).
Το όνομα Μαγδαληνή προέκυψε επειδή καταγόταν από τα Μάγδαλα.
Η Μαρία η Μαγδαληνή ''πόρνη'' έγινε το 591μ.Χ. δια στόματος Πάπα Γρηγόριου Α’! Ο οποίος είναι γνωστός και ως ''Γρηγόριος ο Μέγας'' θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους θρησκευτικούς ηγέτες της ιστορίας!!! Με ένα κήρυγμά του, ο Γρηγόριος ένωσε τη Μαρία Μαγδαληνή με την ιερόδουλη που έπλυνε τα πόδια του Χριστού...
Την εποχή του Γρηγορίου, η Ευρώπη μαστιζόταν από την πανούκλα, την οποία ο κόσμος αντιμετώπιζε ως την τιμωρία του Θεού για τους αμαρτωλούς. Ο Γρηγόριος κήρυξε τη μετάνοια και τον άμεμπτο βίο ως το μοναδικό τρόπο προφύλαξης απ’ την αρρώστια και παρουσίασε την «ιερόδουλη Μαρία Μαγδαληνή» ως το απόλυτο σύμβολο της εξιλέωσης...
Μεγάλη ντροπή φυσικά για μία γυναίκα η οποία αφιέρωσε την ζωή της στον Χριστιανισμό και όπως θα δούμε παρακάτω έκανε αυτά που δεν έκαναν άλλες, να βγει αυτό το τόσο προσβλητικό σε βάρος της, μετά θάνατο από στόμα ανώτατου κληρικού. Κατά την ορθόδοξη εκκλησία είναι κατασυκοφάντηση και βλάσφημος λόγος εναντίον της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής η ταύτισή της με την αμαρτωλή γυναίκα του Ευαγγελίου.
Το όνομά της αρχικά το βλέπουμε στο κατά Λουκά και κατά Μάρκο Ευαγγέλιο σύμφωνα με τα οποία ο Χριστός έβγαλε ''επτά δαιμόνια'' από μέσα της. Το πιθανότερο είναι ότι την θεράπευσε από σοβαρή ασθένεια. Αργότερα, η καθολική εκκλησία απέδωσε τα δαιμόνια ως τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα.
Η Μαρία Μαγδαληνή εμφανίζεται ξανά στη Σταύρωση. Όλα τα Ευαγγέλια την κατονομάζουν ανάμεσα στις γυναίκες που παρακολούθησαν τη Σταύρωση του Χριστού, αψηφώντας τον κίνδυνο της σύλληψης απ’ τους Ρωμαίους.
Μετά την αποκαθήλωση, η Μαρία Μαγδαληνή ήταν μία απ’ τις γυναίκες που άλειψαν το σώμα του Χριστού με μύρο και ήταν η πρώτη που Τον είδε μετά την Ανάσταση.
Στην ορθόδοξη παράδοση, η Μαρία Μαγδαληνή δεν ήταν μία πανέμορφη νεαρή πόρνη, αλλά μία σεβάσμια γυναίκα μέσης ηλικίας.
Μετά την Ανάσταση, ταξίδεψε στη Ρώμη, όπου ανακοίνωσε στον αυτοκράτορα Τιβέριο ότι ο Χριστός ήταν υιός του Θεού. Και πραγματικά καταφέρνει να του ιστορήσει όλα τα θαυμαστά γεγονότα και την άδικη καταδίκη του αθώου! Όταν δε φτάνει στο σημείο πού αναφέρει την Ανάσταση τού Χριστού, λέγεται πώς ο Τιβέριος αντέδρασε και είπε: «Όλα τα πιστεύω για Αυτόν τον Ιησού. Αλλά για Ανάσταση πώς να πιστέψω»;
Εκείνη την ώρα περνούσε μία υπηρέτρια με ένα καλαθάκι γεμάτο αυγά και ο Καίσαρας βρήκε την ευκαιρία να προσθέσει: «Να! Εάν αυτά τα αυγά γίνουν κόκκινα, τότε και εγώ θα πιστέψω πώς ο Χριστός Αναστήθηκε»! Αμέσως τότε και αδίστακτα η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή, πλησίασε την σκλάβα και άγγιξε τα αυγά, πού αστραπιαία και θαυματουργικά έγινα όλα κόκκινα! Πήρε τότε ένα και το έδειξε στον έκθαμβο Τιβέριο λέγοντας: «Χριστός Ανέστη»! Τότε συγκλονισμένος ο καλοπροαίρετος Τιβέριος ομολογεί “Αληθώς Ανέστη” και δίνει άμεσα εντολή να φέρουν το γρηγορότερο μπροστά του στην Ρώμη από τα Ιεροσόλυμα τον Πιλάτο, τον Άννα και τον Καϊάφα!!!
Έμεινε
με τη Θεοτόκο μέχρι την Κοίμησή της και
αφού κήρυξε το Ευαγγέλιο σε πολλές χώρες
της Μεσογείου, εγκαταστάθηκε στην Έφεσο
έως το τέλος της ζωής της.
Στο κατά
Λουκά Ευαγγέλιο, λίγο πριν αναφερθεί
το όνομα της Μαρίας Μαγδαληνής για πρώτη
φορά, περιγράφεται το εξής επεισόδιο.
Μία ανώνυμη ιερόδουλη επισκέφτηκε τον
Ιησού στο σπίτι του Σίμωνα του Φαρισαίου
και μετανοημένη για τις αμαρτίες της,
έπλυνε τα πόδια του με μύρο και τα
σκούπισε με τα λυτά, μακριά μαλλιά της.
Αντιθέτως, στο κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο,
η ιερόδουλη συναντά τον Χριστό στο σπίτι
του Σίμωνα του Λεπρού στη Βηθανία. Όμως,
στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο, στη Βηθανία
τα πόδια του Ιησού πλύθηκαν από τη Μαρία,
την αδερφή του Λαζάρου, η οποία ήθελε
να τον ευχαριστήσει επειδή ανέστησε
τον αδερφό της. Οι δύο ανώνυμες, η Μαρία
απ’ τη Βηθανία και η μυροφόρος Μαρία
Μαγδαληνή, έγιναν ένα άτομο. Ο
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ερμηνεύοντας
τα άγια Ευαγγέλια, ερευνά και διευκρινίζει
ποιες και πόσες ήταν οι γυναίκες που
άλειψαν με μύρα την κεφαλήν και τα πόδια
Του Κυρίου και ουδεμία σχέση έχουν με
την Αγία Μαρία την Μαγδαληνή. Ο Άγιος
Ιωάννης ο Χρυσόστομος έχει γράψει και
λόγους με θέμα την πόρνη γυναίκα που
μετανόησε και η οποία είναι ένα πρόσωπο
άγνωστο και ανώνυμο.
Όσοι μελετούσαν προσεκτικά τις επίσημες
πηγές γνώριζαν ότι ήταν διαφορετικά
πρόσωπα, αλλά δεν ίσχυε το ίδιο για όλους
τους ιερείς και κήρυκες της καθολικής
εκκλησία, που προέρχονταν από κατώτερες
κοινωνικές τάξεις και είχαν ελλιπή
μόρφωση. Η «σύμπτυξη» επισημοποιήθηκε
το 591 από τον Πάπα Γρηγόριο Α’.
Πηγές: Μηχανή του Χρόνου, Βικιπαίδια, Eκκλησία online
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου